Saturday 18 June 2016

Przepis na zupę jarzynowa z mrożonki.



Dzień dobry! 
Dzisiaj mam dla was przepis na zupę jarzynowa z mrożonek. Zupa ta gości na moim stole dosyć często, jest pyszna, zdrowa i sycąca
Zazwyczaj zupy gotuje w dużych ilościach, zeby starczyły na 3-4 dni. Mój mąż zawsze zabiera zupę do pracy i lubi gdy pływa w niej dużo warzyw. 

Składniki:

  • woda 3,5l 
  • mrożone warzywa (brokuly, kalafior, fasolka, groszek, kukurydza). 
  • 2-3 marchewki 
  • 5 ziemniaków 
  • 1 cebula 
  • 3 kostki rosołowe  
  • sól, pieprz, przyprawa jarzynka, ziele angielskie, liść laurowy.  
  • maka do zasmażki  
  • Śmietana 18%

Sposób przygotowania:

1. Do garnka nalewam 3,5 litra zimnej wody, dodaje kostki rosołowe, łyżkę przyprawy "jarzynka", dwa liście laurowe i dwa ziarenka ziela angielskiego. 
2. Obieram ziemniaki i marchewkę, i kroje w kosteczkę po czym dodaje je do zupy i czekam ok. 30 minut woda zacznie się gotować, a warzywa zmiękną
3. Gdy moja zupa zacznie się już gotować, a ziemniaki i marchewka zrobią się miękkie dodaje mrożone warzywa i czekam następne 10-15 minut. W tym czasie przygotowywane zasmażkę (przysmażam cebulkę na maśle na patelni i dodaje kilka łyżeczek maki) po czym wlewam ja do zupy.
4 Nastepnie odlewam chochelkę wywaru do szklanki i czekam kilka minut po czym dodaje 3 łyżki kwaśnej śmietany i mieszam dokładnie aby wywar polaczyl sie ze smietana po czym ponownie wlewam do mojej zupy. Gdy zupa już się zagotuje dodaje soli i pieprzu do smaku. 

Smacznego. :)

No comments:

Post a Comment