Thursday 7 July 2016

Zupa jarzynowa z makaronem


Zupa jarzynowa z makaronem. 

Składniki:
  • 3,5 litra wody
  •  Mrożone warzywa (ja dodalam brokuly, kalafior, fasolka, groszek, kukurydza, bób). 
  • 2-3 marchewki 
  • 5 ziemniaków 
  • 1 cebula 
  • 3 kostki rosołowe
  • 200 g makaronu (ja uzylam malych muszelek)  
  • Sól, pieprz, przyprawa jarzynka, ziele angielskie, liść laurowy.  
  • Maka do zasmażki 
  • Śmietana 18% 
  • Natka pietruszki (opcjonalnie) 

Sposób przygotowania: 
1. Do garnka nalewam 3,5 litra zimnej wody, dodaje kostki rosołowe, łyżkę przyprawy „jarzynka”, dwa liście laurowe i dwa ziarenka ziela angielskiego. 
2. Obieram ziemniaki i marchewkę, i kroje w kosteczkę po czym dodaje je do zupy i czekam ok. 30 minut aż woda zacznie się gotować, a warzywa zmiękną. 
3. Gdy moja zupa zacznie się już gotować, a ziemniaki i marchewka zrobią się miękkie dodaje mrożone warzywa i czekam następne 10-15 minut. Dodaje makaron (małe muszelki ok 250g). W tym czasie przygotowywane zasmażkę (przysmażam cebulkę na maśle na patelni i dodaje kilka łyżeczek maki) po czym wlewam ja do zupy. 
4 Nastepnie odlewam chochelkę wywaru do szklanki i czekam kilka minut po czym dodaje 3 łyżki kwaśnej śmietany i mieszam dokładnie, aby wywar połączył się ze śmietana po czym ponownie wlewam do mojej zupy. Natkę pietruszki siekam drobno i również dodaje do zupy. Gdy zupa już się zagotuje dodaje soli i pieprzu do smaku. 

Bardzo lubię gdy w zupie pływa dużo wszywek, dlatego w przepisie nie ma podanej ilości warzyw, które dodałam, każdy niech doda tyle ile lubi.
Smacznego. :)

No comments:

Post a Comment